Młody jęczmień dla zdrowia

Sproszkowany produkt z jęczmienia jest pozyskiwana z młodych pędów tej rośliny. Zbieranie tej rośliny ma większy sens we wczesnym stadium wzrostu tej rośliny, ponieważ wtedy zawiera najwięcej wartościowych witamin (A, B1, B2, B3, B6, B12, C, E, beta-karoten i kwas foliowy) i minerałów (potas, wapń, fosfor, selen, krzem, żelazo i mangan).

Właściwości jęczmienia

Młody jęczmień stał się nowym super-food-em, zawiera tak wiele korzystnych składników dla zdrowia, że niewielu produktom daje się mu dorównać. Wpływa pozytywnie na codzienne funkcjonowanie. Posiada błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego i pozwala szybciej poczuć sytość, a więc przydaje się przy odchudzaniu. Przyspiesza też metabolizm spalania tłuszczu i jest polecany osobom, które mają wysoki cholesterol. Substancją godną wspomnienia jest też chlorofil, który chroni przed wolnymi rodnikami i spowalnia proces starzenia się komórek. A także potrafi neutralizować toksyny, które dostają się do organizmu człowieka wraz z jedzeniem lub wypływają ze środowiska. Dzięki temu jęczmień pomaga utrzymać równowagę kwasowo-zasadową, działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie oraz pomaga dotlenić wszystkie komórki ciała.

O dziwo roślina ta dostarcza więcej żelaza niż popularnie stosowany szpinak. Warto więc wykorzystywać go przy anemii jako uzupełnienie do leków przepisanych przez lekarza. Wiadomo, że witaminy i minerały są lepie przyswajalne w naturze, niż w kapsułkach do łykania i dodatkowo nie można ich przedawkować podając je w ten sposób, ponieważ organizm sam reguluje sobie ilość, wydalając niepotrzebny nadmiar składników.

Zastosowanie

Produkt ten dostępny jest w sproszkowanej formie. Aby uzyskać najlepsze rezultaty należy spożywać go regularnie- codziennie. Do smaku trzeba się trochę przyzwyczaić (gorzki), zwłaszcza jeżeli wybierze się sposób podania produktu zmieszanego z wodą, a nie z żywnością. Odpowiednio rozpuszcza się 1 łyżeczkę proszku w ciepłej szklance wody (nie może być wrząca), miksturę tą można robić raz albo dwa razy dziennie. Jeżeli użyje go się w daniach takich jak sałatki, jogurty, koktajle, soki, zupy lub surówki może zabarwić całe danie na lekko zielony kolor. W zależności od ilości przygotowanej potrawy można dodać jedną albo dwie łyżki.

Po zamieszaniu jęczmienia z innymi produktami należy jak najszybciej spożyć go, ponieważ traci swoje cenne właściwości odżywcze. Oryginalne opakowanie dobrze chroni go przed uciekaniem witamin i minerałów, to też nie ma konieczności zużycia całego produktu naraz. Jednak należy przestrzegać okresu podanego na opakowaniu, żeby nie przechowywać jęczmienia dłużej niż zaleca to producent.

 

Jak wybierać suplementy diety?

Kupujemy bez wahania

Rynek suplementów rozwija się coraz szybciej, wynajdowane są nowe zioła, tworzone są unikalne mieszanki witamin i minerałów. Lubimy nowości, dlatego łatwo sięgamy po specyfiki, które obiecują nam zdrowie, wygląd a nawet zmianę myślenia i postrzegania siebie. Do kupowania zazwyczaj przekonują nas reklamy w mediach oraz pochlebne artykuły i opinie. Czasem jednak wyrzucamy pieniądze w błoto, kupujemy specyfiki, które nie działają, ich działanie jest na granicy placebo, są szkodliwe lub wyprodukowane ze składników niewiadomego pochodzenia. Mężczyźni znaczniej częściej sięgają po suplementy oraz witaminy niż kobiety, a panie kiedy już decydują się na suplementację – wybierają głównie preparaty witaminowe.

Jak wybierać suplementy?

Zakup najlepszych preparatów jest trudny, ponieważ mamy duży wybór, trudno uzyskać wiarygodne certyfikaty od producentów. Producenci, którzy na skalę globalną produkują preparaty wspomagające powinni przestrzegać zawartości substancji czynnej. Niestety, ale prawo dotyczące suplementów nie nakłada na producentach obowiązku poddawania swoich wyrobów badaniom na określenie tego czynnika. Główny Inspektorat Sanitarny bada jedynie obecność zanieczyszczeń fizycznych, mikrobiologicznych oraz niedozwolonych substancji. Nie są to powody, dla których całkiem powinniśmy zrezygnować z suplementacji, zwłaszcza kiedy nasz organizm daje nam wyraźne sygnały o niedoborach witamin lub soli mineralnych.

Jakie preparaty zażywać?

Witaminy dla mężczyzn mają odmienny skład niż te przeznaczone dla kobiet, związane jest to z budową ciała, wagą, trybem życia, układem kostnym oraz różnicami w hormonach. Normy dla kobiet są nieco niższe niż te dla panów. Według lekarzy każda osoba w okresie zimowym powinna przyjmować witaminę D3 wraz z witaminą K2. Osoby, które prowadzą stresujący tryb życia bardzo szybko pozbywają się magnezu. Czasami nie jesteśmy w stanie pokryć dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek naszą dietą. Z tego właśnie względu dobrze jest przyjmować magnez w postaci tabletek, podobnie jest z witaminami z grupy B. Panowie, którzy prowadzą rozrywkowy tryb życia i często sięgają po alkohol mogą pomyśleć o witaminie B1. Napoje wyskokowe powodują, że bardzo szybko traci się tę witaminę. Mężczyźni, którym grozi łysienie mogą spowolnić ten proces spożywając witaminę A w dawce około 1 mg dziennie. Na potencję pomaga suplementacja cynkiem oraz selenem, te dwa pierwiastki dostarczane są zazwyczaj w diecie w wystarczającej ilości. W przypadku niedoborów cynk oraz selen dostaniemy w każdej aptece. W określonym wieku należy przyjmować dodatkowe ilości wapnia.