Młody jęczmień dla zdrowia

Sproszkowany produkt z jęczmienia jest pozyskiwana z młodych pędów tej rośliny. Zbieranie tej rośliny ma większy sens we wczesnym stadium wzrostu tej rośliny, ponieważ wtedy zawiera najwięcej wartościowych witamin (A, B1, B2, B3, B6, B12, C, E, beta-karoten i kwas foliowy) i minerałów (potas, wapń, fosfor, selen, krzem, żelazo i mangan).

Właściwości jęczmienia

Młody jęczmień stał się nowym super-food-em, zawiera tak wiele korzystnych składników dla zdrowia, że niewielu produktom daje się mu dorównać. Wpływa pozytywnie na codzienne funkcjonowanie. Posiada błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego i pozwala szybciej poczuć sytość, a więc przydaje się przy odchudzaniu. Przyspiesza też metabolizm spalania tłuszczu i jest polecany osobom, które mają wysoki cholesterol. Substancją godną wspomnienia jest też chlorofil, który chroni przed wolnymi rodnikami i spowalnia proces starzenia się komórek. A także potrafi neutralizować toksyny, które dostają się do organizmu człowieka wraz z jedzeniem lub wypływają ze środowiska. Dzięki temu jęczmień pomaga utrzymać równowagę kwasowo-zasadową, działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie oraz pomaga dotlenić wszystkie komórki ciała.

O dziwo roślina ta dostarcza więcej żelaza niż popularnie stosowany szpinak. Warto więc wykorzystywać go przy anemii jako uzupełnienie do leków przepisanych przez lekarza. Wiadomo, że witaminy i minerały są lepie przyswajalne w naturze, niż w kapsułkach do łykania i dodatkowo nie można ich przedawkować podając je w ten sposób, ponieważ organizm sam reguluje sobie ilość, wydalając niepotrzebny nadmiar składników.

Zastosowanie

Produkt ten dostępny jest w sproszkowanej formie. Aby uzyskać najlepsze rezultaty należy spożywać go regularnie- codziennie. Do smaku trzeba się trochę przyzwyczaić (gorzki), zwłaszcza jeżeli wybierze się sposób podania produktu zmieszanego z wodą, a nie z żywnością. Odpowiednio rozpuszcza się 1 łyżeczkę proszku w ciepłej szklance wody (nie może być wrząca), miksturę tą można robić raz albo dwa razy dziennie. Jeżeli użyje go się w daniach takich jak sałatki, jogurty, koktajle, soki, zupy lub surówki może zabarwić całe danie na lekko zielony kolor. W zależności od ilości przygotowanej potrawy można dodać jedną albo dwie łyżki.

Po zamieszaniu jęczmienia z innymi produktami należy jak najszybciej spożyć go, ponieważ traci swoje cenne właściwości odżywcze. Oryginalne opakowanie dobrze chroni go przed uciekaniem witamin i minerałów, to też nie ma konieczności zużycia całego produktu naraz. Jednak należy przestrzegać okresu podanego na opakowaniu, żeby nie przechowywać jęczmienia dłużej niż zaleca to producent.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *